2012. dec. 31.

Rókaszikla

Az ürömi kőfejtő neve a köznyelvben. Szánalmasan keveset tudok a geológiáról, csak tippelek hogy a mészköves hordalékos kőzetet a vas és talán a bauxit tartalom festi vörösesre. Persze fontos a háttér info, de a lényeg hogy a sárgás szikla főleg naplementekor pompázik csuda színben.

Végül is egy munka kapcsán jutottam el ide, pedig gyerekkoromban sokat bámultam a Csillaghegyi strandról a sárgásan világító csupasz kőfalakat. A lényeg hogy egy ürömi esküvőhöz helyszíneket kerestem és miközben fel-s alá jártam az utcákat egyszer csak megláttam egy fiatal párt övükön karabínerekkel, hónuk alatt sisakkal és rögtön tudtam "bingóvan" :) Megmutatták a kőfejtőhöz vezető kis ösvényt ami (akkor) zöld alagútként vezet a katlanba. Ahogy elnéztem kedvelt sziklamászó hely lehet. Közel a városhoz de nincsenek túl sokan. Az akusztikája miatt is fura, ahogy a nagy-függőleges falakról visszaverődnek a hangok.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése